واکنش بزرگان سرخآبي به کري‌خواني مجازي دو باشگاه
تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, | 12:44 | نویسنده : popkids
واکنش بزرگان سرخآبي به کري‌خواني مجازي دو باشگاه
شماره خبر : 87715
پس از آن که سايت دو باشگاه استقلال و پرسپوليس با انتشار بيانيه‌هايي عليه يکديگر بناي توهين و تخريب وجهه حريف را بنياد نهادند، دو تن از بزرگان سرخآبي به اين کار واکنش نشان دادند.

علي جباري و حسين کلاني در گفت‌وگو با ايسنا، درباره کري خواني مجازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در آستانه شهرآورد که تا حدي به توهين و تخريب حريف نزديک شد. اين کار را ناصحيح دانستند و روشن کردن مسير و خط دادن صحيح به مردم را وظيفه رسانه‌ها عنوان کردند.

در ادامه اظهارنظر علي جباري و حسين کلاني را مي خوانيد.

 

علي جباري: کري‌خواني را بگذاريد براي بعد از داربي
 

کري خواني در سايت‌ها کار درستي نيست. معتقدم که اين کارها نبايد صورت بگيرد. مسئولان هر دو باشگاه بايد با اظهارات‌شان به مردم آرامش دهند و صحبت‌ها را از حالت کري خواني خارج کنند. بازي استقلال و پرسپوليس هميشه حساسيت خاصي داشته‌اند. بنابراين مسئولان دو باشگاه بايد از تحريک کردن هواداران پرهيز کنند. اعضاي استقلال و پرسپوليس بايد کار خود را انجام دهند و به حاشيه‌ها دامن نزنند تا خداي نکرده اين جدل‌ها به زمين و سکوها کشيده نشود. بازي رفت دو تيم چنگي به دل نزد و حالا دو تيم بايد طوري بازي کنند که جوابگوي مردم در رسانه‌ها و کارشناسان باشند. تقاضاي من از مسئولان دو باشگاه اين است که فضا را آرام کنند. با شناختي که از فتح‌الله‌زاده و مديران استقلال دارم مي‌دانم که آنها هميشه طالب جو آرام هستند. سايت دو باشگاه هم کري خواني را بگذراند براي بعد از مسابقه چون اين کار اصلا درست نيست.

حسين کلاني: رسانه‌ها مي‌توانند به مردم خط درست بدهند

 

وظيفه رسانه‌ها است که به مردم درست خط بدهند. تمام مسائلي که از انتشار مطالب روي سايت باشگاه ها، روزنامه‌ها و رسانه‌ها به وجود مي‌آيد، نشان دهنده تاثير رسانه‌ها بر مردم است. نمي‌دانم مسئولان سايت استقلال و پرسپوليس روي چه حساب يا تعصبي چنين مطالبي را منتشر کردند ولي چيزي که هست ما هميشه سعي ‌کرده‌ايم داربي را بزرگ‌تر از آنچه ممکن است باشد، مطرح کنيم! نمي‌دانم از اين کار چه بهره‌اي مي‌توان برد.
 

وقتي رسانه‌ها مطلبي را عنوان مي‌کنند روي ناخودآگاه مخاطب اثر مي‌گذارد. آنها بايد تلاش کنند که مسير را روشن کنند و خط درستي به مردم بدهند که به دنبالش بروند. رسانه‌ها مي‌توانند فضا را پيش از داربي آرام کنند تا مردم از ديدن يک بازي زيبا لذت ببرند. اگر قرار باشد که مردم با پيش زمينه تهاجم وارد ورزشگاه شوند و از همان آغاز هجمه و شعار و توهين را شروع کنند، نتيجه‌ خوبي نخواهد داشت.

داربي هم مي‌توانند مثل ساير بازي‌ها آرام برگزار شود. هنوز نفهميده‌ام که چرا حساسيت اين بازي را اين قدر بالا مي برند در حالي که مانند ساير بازي‌ها سه امتياز دارد، چرا وقتي استقلال و پرسپوليس با سپاهان يا تراکتورسازي بازي دارند چنين مطالبي مطرح نمي‌شود؟

من و امثال من مي‌توانيم از بازيکنان و مردم بخواهيم که به هم احترام بگذارند و تحت تاثير جو ورزشگاه قرار نگيرند، بازيکنان در تيم با هم دوست هستند و مربيان آنها با هم همبازي و رفيق بوده‌اند. اداره کنندگان سايت دو باشگاه هم اهالي رسانه هستند. ممکن است فتح‌الله‌زاده که خودش مطبوعاتي است دوست داشته باشد در سايت باشگاه دخالت کند، اما مي‌دانم که مديران در باشگاه آنقدر مشغله دارند که به اين کار نمي‌رسند . مديران آنقدر مشغول رسيدگي به مشکلات باشگاه اجراي برنامه‌هاي بلند مدت، بدهي‌ها و چک‌هاي برگشتي، بازيکن دادن به تيم ملي زير 22 سال ، حقوق بازيکنان و مانند اين هستند که وقت نمي‌کنند به سايت باشگاه خود خط بدهند!

سايت باشگاه‌ها و رسانه‌ها مي‌توانند به مردم خط درست يا غلط بدهند. متاسفانه قبل از داربي اين مسائل مطرح مي‌شود و حتي به کري خواني‌هاي نامربوط و توهين هم کشيده مي‌شود، ولي بعد بازي همه چيز تمام مي‌شود و ديگر کسي نشست برگزار نمي‌کند که علت اين مسائل را دريابد.

اين دو پيشکسوت فوتبال درباره نتيجه‌ شهرآورد پايتخت هم نظرات جالب توجهي داشتند.

جباري: استقلال حتما برنده مي‌شود

 

پيشکسوت تيم فوتبال استقلال درباره نتيجه‌ شهرآورد تهران گفت: پرسپوليس نسبت به قبل شرايط بهتري دارد ولي استقلال هم هنر داشته که با وجود مشکلات زياد و رفتن بازيکنان بزرگش هم‌چنان در صدر جدول باقي مانده است. با وجود اين که رفتن نکونام هم مي‌تواند در تيم اثر منفي بگذارد ولي مطمئن هستم که استقلال هنر نتيجه‌ گرفتن در چنين وضعيتي را دارد. بنابراين قطعا مي گويم که استقلال داربي را مي‌برد.
 

حسين کلاني: انگيزه پرسپوليس مضاعف است

 

بازيکن قديمي و با اخلاق پرسپوليس هم درباره نتيجه‌ داربي پايتخت گفت: استقلال روند رو به پيشرفتي داشته و به همين دليل انگيزه خوبي براي پيروزي دارد. از طرف ديگر پرسپوليس صدر جدول را از دست داد و بازي قبل از داربي را باخته است، بنابراين دو برابر انگيزه دارد که هم خود را به صدر برساند و هم شکست قبلي را جبران کند. انگيزه پرسپوليس مضاعف است.



http://sites.hmcity.ir/index.php?page=in&id=277

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: